Dag 10: Zwembad...maar, nooit saai !!

1 augustus 2017 - Cha-am, Thailand

Hey Mensen,

Vandaag weer is een "rustig" dagje aan het zwembad, maar op één of andere manier maken wij altijd wel wat mee.....

Vanwege het feit dat Pien haar enkel redelijk dik was vandaag blijven we lekker bij het hotel. Direct na het ontbijt zijn Bink en ik naar het zwembad toegegaan voor het afhalen van onze handdoeken en een plekje op te zoeken. Er geldt hier een regel dat alle handdoeken op de bedje gelegd vóór 8.00 worden verwijderd door het personeel, tenzij er iemand op ligt natuurlijk. Toen we hier vorige week aankwamen hadden we altijd wel een plekje direct aan het zwembad, maar sinds dat er weer een vliegtuig met Engelsen en een paar Nederlanders is geland zijn de plekjes vooral aan de rand van het zwembad er schaars. Vooral die Engelsen maken er een soort van sport van zo dicht mogelijk tegen het zwembad aan te liggen, desnoods zonder parasol en hoe roder ze worden hoe beter.....olie in plaats van zonnebrand, en dan op het bedje vol in de zon ook gewoon in slaap vallen van de lange vlucht ??? Die slapen vannacht echt niet van de pijn, daardoor zal het hele verhaal zich morgen herhalen. Gelukkig konden wij nog een hotelcabine bemachtigen richting het strand waardoor we een heerlijk zeebriesje hadden en met de gordijnen aan de zonkant dicht is het dan best uit te houden, ondanks dat de thermometer bij de handdoeken al vroeg de 38 graden aantikte....nogmaals, deze hangt in de schaduw.

Bink had vandaag een pechdag, eerst vertrok zijn vriendje Vincent weer naar huis. Onze Bink liep echt een beetje met zijn ziel onder zijn arm in de rondte en je merkte aan hem dat hij Vincent al snel miste in het zwembad. Hij had dan ook geen zin meer om te zwemmen, zelfs niet met pappa. Begrijpelijk want met een vriendje is uiteraard altijd leuker ;-) We hebben afgesproken morgen weer met elkaar te gaan zwemmen. Bij het avondeten nog een grote deceptie voor die jongen, hij heeft de afgelopen week zoveel kipnuggets besteld dat het hotel ze niet meer heeft (ze zijn niet voorbereid op dat soort aantallen) en hij moest aan de vis....helaas, uiteindelijk op de hotelkamer maar een boterham met pasta op.

Ikzelf had ook nog een "leuk" avontuur. Ben niet zo heel erg van het stilzitten (van wie heeft Bink het toch?) dus ben op een gegeven moment een rondje in de omgeving van het hotel gaan lopen. Allereerst op de parkeerplaats, bij ons komt er wel eens een verdwaalde werknemer op de fiets naar het werk, hier komen ze echt allemaal op de brommer en de "stalling" staat dan ook helemaal vol. Vervolgens door de slagboom de plaatselijke winkelstraat in alhier. Er zit één 7-Eleven (jawel, ze bestaan nog en zeker hier in Thailand in grote getale), één apotheek, één souvenirwinkeltje en dan vervolgens nog een kleine 12 restaurants en 17 massagesalons (??) ! Tijdens het tellen werd ik opgeschrikt door een hard geblaf en geloei, rechts van mij werd een koe van een erf afgejaagd door een hond. Alleen die koe kwam recht op mij af gerend en was niet van plan om te stoppen, ik heb nog nooit zo hard gehold met zo een hoge temperatuur maar die koe bleef achter mij aan hollen. Net op het moment dat ik dacht dat hij me ging inhalen hoorde ik uit het weiland een harde schreeuw en stopte de koe ook met hollen, gelukkig want ik had het niet lang meer volgehouden. De koe liep terug en sprong door een gat in de omheining het weiland in om in de verte te verdwijnen en ergens achter een heg zag ik hem nog wat bokkesprongen maken......jeetje wat was ik blij dat ik weer rustig richting hotel kon wandelen.

We kunnen beter volgende keer wat plannen, dan hebben we tenminste een relatief rustig dagje......

Foto’s

6 Reacties

  1. Karin R:
    1 augustus 2017
    Hahahahaha, wat een belevenis, wij worden hier elke avond tot een uur of 1 toegeloeid. Beterschap voor Pien!
  2. Reinald:
    1 augustus 2017
    Jammer dat het vriendje van Bink naar huis is. Zaten er geen leuke kinderen in dat vliegtuig met Engelsen? Dan kunnen jullie gezellig een biertje doen met de ouders :-))
  3. Dick rietveld:
    1 augustus 2017
    zo die enkel is wel dik maar verder heb je het goed naar je zin
    nou geniet nog van de dagen die jullie nog hebben
    groetjes Dick en Truus
  4. Tries:
    1 augustus 2017
    God Pien,.... dat heb jij weer. Het eten ziet er wel erg lekker uit, vooral de saté. Er zijn nog genoeg dagen over om weer iets te beleven. Ik ben benieuwd.... geniet er nog maar van
  5. Fien en riens:
    1 augustus 2017
    Zo zo tjonge jammer voor Pien haar enkel en dat bink zijn vriendje weg is het eten zag er zeker lekker uit en die Theo door een koe achterna gezetten
    Maar is alles goed hoop ik
    En morgen weer een nieuwe dag toch geniet er van schatten
    En benieuwd naar ljet nieuwen verslag wel voorzichtig zijn he
    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
  6. Marco en Jessica:
    2 augustus 2017
    Niet normaal wat een klein wandelingetje teweeg kan brengen, gelukkig heb je een goede conditie Theo! :-)
    Hopelijk krijgt Bink weer wat nieuwe vriendjes om te spelen, met zo'n leuke en mooie omgeving moet dat ook wel goed gaan komen.
    Leuke foto's van jullie hoor.
    En pien, gewoon pootjes omhoog op je zonnebedje heerlijk genieten!
    Net als de koningin: wuiven naar het volk met een heerlijk drankje in je hand.
    Genieten maar!