Laatste dag....; Happy new year !!

1 januari 2022 - Sliedrecht, Nederland

Hey mensen,

Om direct met de deur in huis te vallen, wij hebben de vakantie afgebroken en besloten om naar huis te gaan.

De COVID maatregelen in Thailand waren al niet weinig, overal waar je komt wordt je temperatuur opgemeten en is deze hoger dan 37,5 graden wordt je dus geweigerd. In theorie kan het dus zo zijn dat je het hotel verlaat om te gaan shoppen en als je terugkomt je lichaamstemperatuur te hoog is....dan kom je dus het hotel niet meer in.

Daarnaast hadden wij op dag 7 (komende zondag) onze 2e thaise PCR test gepland staan, als hier dus 1 van de 2 positief getest zou zijn geweest dan had deze in quarantaine gemoeten en de ander had hiervan afgezonderd geworden...waar was Bink dan gebleven als ik positief zou zijn???

Op vakantie in een warm land met airco is een beetje pijn of kriebel in je keel normaal, ik had nu iedere keer de gedachte "het zal toch niet" en was alleen maar aan het testen. Iedere keer negatief, maar dan lees je weer op internet dat de zelftest niet reageert op de Omikron variant....dus uiteindelijk maakte ik mezelf gek.

In combinatie met het complex waar we zaten, waar we 4 jaar geleden een fantastische vakantiebeleving hebben gehad maar dus helaas wel heel veel herinneringen naar boven bracht, zorgde ervoor dat ik brak.....ik wilde weer naar huis en zo snel als mogelijk. Personen op het thuisfront die dichtbij ons staan geappt, ticket retour geboekt, test geregeld, hotel geregeld in de buurt van testlocatie en vliegveld en de parking van Schiphol op de hoogte gebracht dat we eerder zouden terugkeren...allemaal in 1 nacht. Uiteindelijk de laatste 48 uur in Thailand ook maar 3 uurtjes geslapen.

Na een rustige terugreis met korte tussenstop in Helsinki op 31 december om 18.00 weer geland op Schiphol....geen koffer, daarvoor was de tussenstop dan toch te kort. Maar die wordt vandaag thuisbezorgd....wel een typisch einde aan deze (korte) vakantie.

Winstpunt in de laatste dagen; op school zijn ze heel erg bezig met Bink zijn empathisch vermogen en zijn inlevingsvermogen in andermans gevoelens. Als er iemand in die 48 uur heeft aangetoond dat hij hier echt hele grote stappen in heeft gemaakt is het Bink, fantastisch kereltje die mij door die laatste uren heeft heen gesleept onder het motto "you'll never walk alone".....bedankt Bink, je hebt mij hier echt doorheen gesleept !!!

Nu thuis de batterij weer opladen en dan maar kijken wat 2022 ons gaat brengen (naast de koffer)....happy new year everybody !!