Dag 2; 26-12-2021: We are flying high, were flying higher than the sky...

27 december 2021 - Bangkok, Thailand

Hey mensen,

De vlucht naar Singapore verliep redelijk soepel, jammer genoeg brak er tijdens slapen een schroefje van mijn bril...dan maar even verder met mijn zonnebril, wellicht kan iemand in het hotel dit fixen.

Singapore; een prachtig vliegveld met een grote botanische tuin, bioscopen, zwembad en de grootste indoor waterval (40 meter hoogte) ter wereld. Helaas moet ik het doen met de plaatjes van internet want wij komen uit een hoogrisicogebied en worden met de skytrain in een afgezonderde transit ruimte afgeleverd, waar we wel wat eten en drinken kunnen halen. Jaloers kijk ik onderweg naar de plaatselijke bevolking die zich schijnbaar wel vrij mogen bewegen...Singapore is door de Nederlandse overheid ook uitgeroepen tot hoogrisicogebied, dus waar zit dat verschil hem dan in??

Netjes op tijd vertrekken we en na een korte vlucht (1 uur 45 minuten) landen we in Bangkok. We hadden nog niet genoeg papieren dus op vliegveld mochten we er nog wat meer invullen, alles te maken met de PCR test die je bij aankomst en na 6 dagen moet afnemen. Daarna heel soepeltjes door de douane, waarbij de douanier Bink nog een prettig verblijf wenste in zijn geboorteland. Snel de koffer ophalen en nog even doorgeven dat we medicatie bij ons hebben.....oh, we staan al in de aankomsthal??

De taxi in en door naar het hotel voor de eerste PCR test deze vakantie. En door naar onze kamer voor de quarantaine. Uiteraard wilden we ook wel wat eten, dus qr code van het menu gescand vanaf de tv....blijkt het menu niet te kloppen. Dus ik zeg tegen Bink dan lopen we wel even naar de poolbar toe, hoe we ook probeerden....geen lift ! Tsja, quarantaine is ook echt quarantaine, dus op de verdiepingen waar wij zaten werden de liften geblokkeerd, dan maar even bellen. Uiteindelijk een kipburger met patat en een pizza pepperoni besteld, heerlijk !!!!

Welterusten Bink en tot morgen, dan gaan we naar Pakkred Babies Home.